Monday, April 19

berakhirnya satu perjuangan

Jam 1505, 16 April 2010
hujan renyai-renyai..
seswai sgt dgn mood aritu..
seswai ke??


dgn laju mcm watson nyambek aku bjalan..
watson nyambek bkn pelari pecut ke weh suhana!
sambil pikul dua salinan projek ilmiah
yang berketebalan 136 mukasurat...


owh..tidak!
waktu tu jugak lah aku sedar sesuatu..
aku eja 'fakulti' mcm ni ---> "FAKULTY"
kesilapan jenis apakan ini!
tapi malas nk emo2 dah..
yg penting content!
cuba sedapkan ati sdiri..erk~


leganya hati bila nampak surat pengesahan melekat kt board Dr.samad..
Alhamdulillah..
syukur xde aral melintang..


aku jalan dgn smgt giler..
g ofis fac..
sib baik ramai gak yg baru nk anta..hehe


sign borang penghantaran..
n bg kt akak ofis,
dua salinan PP, 1 keping CD n surat pngesahan..

....SELESAI....


Projek Ilmiah
or we called it PP(project paper)
da mngajar ak byk bnda...


obviously dia buat aku blaja apa tu pkahwinan d luar negara tanpa kebenaran


tapi
byk bnda lain jugak..
bnda2 yg kadang2 ak xnmpk sbb tlalu merana buat PP
bia aku listkan..
so that ak sdiri x lupa jasa PP kt aku...


1. hormati dan patuhi supervisor anda..nescaya byk ilmu yg akan dikongsi..
2. jgn buang masa..klu x nnt merana
3. please jd ramah dan berbudi bahasa...supaya bila kita mntk tolong, org akan tolong
4. tulis apa shj yg ada fikirkan..sbb klu xtulis nnt lupa..ble lupa? sdiri yg rugi..sbb bnda tu mgkn yg plg penting dlm PP tu..
5. saling tlg mnolong antara kawan..bia x buat tajuk sama or dekat2 pon..sbb ble kite tlg kawan, Allah tolong kita..
6. sabar..mmg kna byk sabar..bile hidup rasa sgt bosan asik ngadap laptop..lama x dpt blk kampung, xdpt jupe buah hati, xdpt enjoy tgk wyg - kna sabar..
7. tepati dateline..klu x supervisor x suka..nnt markah kurang..ilmu yg dpt pon kurang..
8. kna pandai guna smua jnis sources..buku,jurnal, sminar, mjalah, newspapers, conference, artikel online..smua tu kna dirujuk..
9. jgn mbazir print drafts mcm nk print final copy..jgn buat mother nature merana..
10. percaya pada kmampuan diri..tgk ak yg malas n kuat tdo ni..siap gak PP..hahaha


so da berakhir cerita PP dan Aku..
biar r org nk kata aku gila pon..
tp aku mmg rndu dgn suasana aku n kawan2 buat PP..
sampai sini saje knangan aku dan PP..
smoga ada rezeki utk aku lanjutkan research itu dperingkat lbh tggi..
klu bkn utk topik itu, mgkn utk topik lain..

"Percanggahan di antara peruntukan perndaftaran dan hukuman bagi perkahwinan di luar negara tanpa kebenaran dengan matlamat Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-wilayah Persekutuan) 1984 (Akta 303)."

p/s : aku tahu tajuk ni panjang gila!!

 PENGHARGAAN 
*petikan dari PP Nur Suhana Roselan*




"Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah kerana akhirnya Projek Ilmiah ini Berjaya disiapkan tepat pada masanya.
Pertama sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Penyelia projek Ilmiah ini iaitu Dr.Abdul Samad Abdul Ghani atas segala panduan, dorongan dan tunjuk ajar beliau. Terima kasih juga atas kesabaran beliau yang tidak jemu dan lelah menerangkan perkara yang sama setiap kali mesyuarat diadakan.
Saya juga terhutang budi kepada Pustakawan-pustakawan Perpustakaan Undang-undang Universiti Malaya atas bantuan serta tunjuk ajar mereka sewaktu saya kebuntuan mencari bahan rujukan.
Kepada Ibu dan Ayah, tiada kata-kata yang dapat diucapkan bagi menyampaikan rasa penghargaan atas segala pengorbanan serta kesabaran yang kalian berikan.
Terima kasih juga kepada rakan-rakan seperjuangan yang tidak henti memberi semangat dalam mengharungi getirnya perjalanan menyiapkan Projek ilmiah ini.
Akhir sekali, terima kasih kepada pihak-pihak yang telah membantu, secara langsung atau tidak langsung bagi menghasilkan penulisan ini."


 CREDIT TO: 
* ini khas utk rakan-rakan yg x aku sebutkan namanya dalam PP aku - bkn x mo sbut dlm pp..cuma xblh sebut..*
*in random order*

Nor Dalila Mohd Zambri
Nurul Aqidah Othman
Syarmimi Rashid
Nur Izzah Dhaniah Ibrahim
Norsyazwani Mohd Nazri
Aliah Soberi

as well as my editor yg menceriakan PP aku dgn highlight warna merah;
Atiqah Izni Ibrahim

and utk dia yg bersabar dgn mood swing aku spanjang buat PP;
Mohamad Syafiq Ibrahim

terima kasih

5 comments:

me.myself said...

heheh.okayh aje:)
merah itu kn cntik biar trang cket mata..huuh:)
congratss!

onniye*occuke said...

PP tu thesis la kn??dh abis blaja la ni mcsu...congrats....all de best k..

Suhana said...

atiqah: hehe berangan jd lecturer r tu..tanda paper akak warna merah..hahaha..thanks again.

apan, kt fac ak nih final year kna wat profesional course..so thesis kna siapkan time 3rd yr..insyaAllah lg stahun siap r dgree ak..thanks!

miEmi zahari said...

wahh mc sue da nk abes blaja....huhuhu nant jd lawyer lah... congrats sue... =)

Suhana said...

Abis ape mie..lmbt lg..ada lg stahun..
hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Places i've been to


visited 9 states (4%)